5 reguli de aur pentru oamenii de vânzări din România

Oamenii de vânzări sunt esențiali pentru orice companie, pentru că odată cu angajarea unui om potrivit pe o astfel de poziție-cheie, șansele de creștere cresc simțitor. Însă într-un ocean atât de mare de noi oportunități, în care oamenii de vânzări concurează unii împotriva altora, prin ce se poate deosebi un astfel de profesionist de restul plutonului? Adevărații oameni de vânzări știu cum să se comporte în orice context, cu un scop clar: avantajul competițional, indiferent de bazele pe care acesta este ulterior consolidat. 

 

Dacă vrei să lucrezi în vânzări, citește până la final acest articol, pentru că vei învăța o mulțime de lucruri interesante: 

1 Învață totul despre produsul pe care vrei să îl vinzi! 

Vei fi mult mai sigur pe tine în fața unor potențiali clienți, dacă ajungi să cunoștii în detaliu până și cel mai mic șurub din întregul sistem prezentat. Învață cât mai multe despre funcțiile acestuia, despre alternativele sale, despre istoricul și viitorul companiei producătoare. Astfel, le poți oferi clienților frumoasa imagine a unui profesionist, capabil să negocieze vânzarea unui produs de calitate. 

2 Este important să inspiri încredere!

Nimeni nu vrea sa asculte un “om de vânzări” cu 0 experiență în acest domeniu și care nu își poate ascunde absolut deloc emoțiile. Odată cu plictiseala cauzată de discursul unui astfel de individ, dispare și interesul pentru produsul vândut. 

3 Limbajul nonverbal este extrem de important 

Chiar dacă nu verbalizează acest lucru, clienții sunt foarte atenți la modul în care limbajul nonverbal –  mișcările brațelor, mimica feței, poziția corpului – se completează cu discursul tău. Ei vor ca această reprezentație completă să îi convingă, așadar, îți recomandăm să lucrezi nu doar la partea de argumentație, ci și la “discursul” pe care îl transmite corpul tău. 

4 Mare la atenție la imaginea pe care o prezinți! 

Un om de vânzări de prima clasă acorda o atenție deosebită modului în care apare la o întâlnire de afaceri. Clienții asociază imaginea omului de vânzări cu succesul produsului pe care acesta vrea să îl vândă. Dacă omul de vânzări are un aspect ponosit, produsul pe care acesta îl prezintă nu mai pare la fel de spectaculos. La polul opus, imaginea impecabilă a omului de vânzări reprezintă un argument suplimentar pentru închiderea acelei afaceri. 

5 Trebuie să știi cum să te adaptezi din mers!

Există situații în care o întrebare, venită din partea cealaltă a mesei, îți poate dea peste cap toata prezentarea ta. În acel moment, trebuie să se activeze automat instinctul de adaptare, skill pe care orice salesman adevărat îl stăpânește cu succes. Răspunsul la “acea’ întrebare dificilă nu trebuie să trezească nicio suspiciune, iar în acest punct, limbajul nonverbal, argumentele solide și spontaneitatea reprezintă mix-ul câștigător. 

 

Dacă vrei să afli mai multe despre cum poți ajunge un salesman de succes, urmeaza un curs de negociere in afaceri