La ce constrângeri tehnice și legislative să ne așteptăm în intralogistică în următorii ani?

Cu prilejul intrării într-un nou deceniu, Util SPC prezintă cele mai importante trei constrângeri de natură tehnică și legislativă ce vor influența piața de soluții de intralogistică în anii ce vor urma.

1. Directivele UE cu impact direct asupra deținerii unui motor diesel

Nu mai e nici un secret pentru nimeni că Uniunea Europeană și-a propus să reducă drastic amprenta de carbon pentru următorii ani, punând „gând rău” motoarelor diesel. Deja unele țări europene au anunțat că începând chiar cu 2040 motoarele diesel vor fi interzise pe teritoriul lor.

Momentan nu e clar ce nivel de interdicții vor fi impuse și producătorilor de motostivuitoare dar deja există directive europene care privesc standardele pe care trebuie să le respecte și motoarele diesel mai puțin vizibile de către publicul larg (vezi pct. 2). Util SPC oferă utilaje Hyundai echipate cu motoare performante Kubota, Yanmar sau Cummins care ating cel puțin standardul de emisii III A. Achiziționând de la Util SPC un stivuitor care respectă standardele UE pentru vehicule destinate circulației pe drum non-rutier vă asigurați că el își va păstra o valoare ridicată de revânzare.

2. Standardul de emisii V, intrat în vigoare în 2019

Standardul de emisii V a fost votat în parlamentul european în 2016 și a intrat în vigoare, oficial, în 2019. Acesta prevede renunțarea la standardele precedente și echiparea tuturor motoarelor diesel de pe stivuitoare și alte utilaje cu filtre de particule. Data limită va fi 1 ianuarie 2021. Până la acea dată toate motoarele diesel industriale care vor intra sau vor fi produse în Uniunea Europeană vor trebui să respecte standardul de emisii V. Stocul existent de motostivuitoare diesel va fi comercializat până la epuizare.

Costul motoarelor diesel va crește cu siguranță începând cu 2021, mai ales în cazul multor producători mai puțin cunoscuți. Standardul V va înlocui complet celelalte standarde în vigoare (III și IV cu subclasele A și B) care până acum puteau fi utilizate alternativ. Probabil se va accelera tendința de renunțare la stivuitoare diesel și la trecerea pe stivuitoare electrice sau GPL. Totuși pentru producătorii care deja folosesc motoare consacrate trecerea nu ar trebui să fie așa de dramatică.

3. Electrificarea tot mai accentuată a flotelor de stivuitoare

Confruntarea cu problemele viitorului îi face pe mulți manageri de intralogistică să ia în calcul electrificarea flotei de utilaje. Electrostivuitoarele au caracteristicile lor care nu le fac tot timpul disponibile. E adevărat că în ultima vreme a luat avânt tehnologia pe bază de Li-Ion (aceeași ca în telefoanele mobile) mai ales sub influența producătorului auto Tesla, dar tehnologia Li-Ion mai are încă destule hibe pentru a putea fi adoptată pe scară largă. În plus, în acest moment e și o tehnologie foarte scumpă, care de multe ori are un preț imposibil de justificat.

Managerii de intralogistică vor trebui astfel să găsească soluțiile cele mai eficiente pentru „electrificarea” flotei de stivuitoare, soluții care să păstreze un echilibru între costuri și beneficii. Util SPC oferă din stoc electrostivuitoare Crown și Hyundai care folosesc baterii tradiționale, cu anduranță verificată în timp, și care oferă echilibrul perfect între costurile și beneficiile pe termen lung.

Util SPC vă invită să studiați catalogul de soluții de intralogistică al companiei, la adresa www.utilspc.ro. Personalul tehnic de specialitate din cadrul companiei va sta la dispoziția tuturor celor interesați pentru a oferi informațiile necesare.