Pe ce mizează patronii de restaurante în creșterea productivității angajaților?

Privind mai departe de responsabilitățile dictate de jobul pe care îl ocupă, angajații trebuie să simtă o apartenență organică la o echipă, fapt ce îi poate motiva să își îndeplinească mult mai ușor obiectivele. Din păcate, managerii din industria HoReCa pun de foarte multe ori această variabilă – motivarea angajaților – pe ultimele locuri, atunci cand creionează un plan de afaceri menit să aducă profitabilitate. 

De ce este importantă fidelizarea angajaților dintr-un restaurant? 

  • Oamenii din echipă vor fi mult mai eficienți în rezolvarea task-urilor;
  • Se poate discuta despre apariția satisfacției la locul de muncă; 
  • Angajații valoroși vor fi motivați să rămână la același job;

Cum pot fi patronii de restaurante să își motiveze angajații? 

Contrar așteptărilor, banii nu reprezintă singurul factor determinant, în decizia de a rămâne sau de a pleca de la un anumit job. Oamenii pot alege să rămână în aceeași echipă, chiar și datorită altor lucruri, pe care patronii de restaurante le pot ignora:

Vor ca eforturile să fie apreciate de management 

Cum spuneam și mai sus, angajații pot oferi un randament mult mai bun la locul de muncă, atunci cand știu că sunt apreciați de manageri, nu doar în condițiile în care primesc mai mulți bani. O ședință lunară, în care managerii să își arate aprecierea față de munca pe care toți din cei din restaurant o depun, poate aduce o bilă albă relației angajat-angajator.   

Vor sa învețe lucruri noi în meseria pe care o practică 

Un manager care îi ajută pe cei din echipă să evolueze (Ex: cursuri pentru învățarea unui soft de gestiune pentru restaurante, cursuri de barista, cursuri de flair bartending), poate rezolva două probleme serioase: 

  • Plictiseala angajaților, determinată de rutina de la locul de muncă.
  • Plafonarea angajaților, prin lipsa asimilării unor cunoștințe noi. 

Vor să vadă că managerii respectă promisiunile făcute

Dacă acest lucru nu se întâmplă, angajații vor simți că sunt mințiți, sau chiar trădați de cei din conducerea restaurantului. Chiar dacă promisiunile făcute nu pot fi realizate, din motive independente de manageri, aceștia trebuie să le explice foarte clar angajaților motivele care au dus la un astfel de eșec. Dacă managerii respectă promisiunile asumate, acest lucru generează încredere în rândul tuturor angajaților. Cel mai bun exemplu: plata la timp a salariilor. 

Vor ca managerii să îi asculte atunci când au probleme 

Una dintre principalele probleme cu care angajații se confruntă la un job are legătură cu lipsa unei comunicări între aceștia și șefii lor. La polul opus, aceștia pot fi mult mai motivați să rămână în aceeași echipă, atunci când știu că managerii sunt dispuși să îi asculte, atunci cand sunt apăsați de o anumită problemă.

Reține că motivația unui angajat poate genera o apartenență organică, privind o anumită echipă de lucru, fapt ce îl poate convinge să rămână pe termen lung la jobul respectiv, să fie mult mai eficient în rezolvarea task-urilor, să își dorească evoluția. Banii nu reprezintă de fiecare dată soluția ce rezolvă cu un click plafonarea și problemele angajaților, iar angajații trebuie să țină cont de toate aceste aspecte, împingând mult mai sus, pe lista sa cu priorități, problema cu motivarea celor din echipă.