3 aspecte esentiale pentru buna desfasurare a unei afaceri in comert de bunuri

Gestionarea unei afaceri necesita prioritizarea unor anumite aspecte care asigura atat legalitatea, cat si profitabilitatea acesteia. In mod evident, fiecare afacere are si caracteristici specifice, ceea ce inseamna ca abordarea trebuie sa se faca in functie de tendintele de piata, de produsele comercializate si de tipul de public consumator.

La baza, orice afacere se bazeaza pe comert, motiv pentru care exista cateva reguli generale care se aplica in gestionare. Cu toate acestea, comertul se distinge in functie de tipul de produs pe care-l pune pe piata. Astfel, exista afaceri care fac comert cu servicii si afaceri care fac comert cu bunuri.

Iata cum se gestioneaza eficient o afacere bazata pe comertul de bunuri

Diferenta dintre o afacere pe baza de servicii si una care comercializeaza bunuri il reprezinta modul in care este gestionat obiectul de comert. Cand vine vorba de bunuri, acestea necesita o manevrare directa, iar una dintre cele mai importante sarcini este asigurarea unui flux rapid si sigur al produsului de la producator la clientul final.

Logistica

Indiferent de dimensiunile sale si de cifra de afaceri, o afacere care comercializeaza bunuri trebuie sa aiba un plan de logistica. Acesta trebuie sa aiba in vedere transportul si depozitarea bunurilor. Astfel, este obligatoriu pentru o companie sa isi asigure o colaborare cu o firma de transport profesionista, cum este Topexpert.ro, care se poate oferi atat o livrare rapida, cat si sigura a produselor. De asemenea, daca este vorba de o companie care gestioneaza cantitati mari de produse, cum sunt cele din industria alimentara, transportul poate fi eficientizat prin crearea unor depozite in care produsele sa fie pastrate in conditii de siguranta si usor accesibile pentru punctele de vanzare.

Garantia produselor

Spre deosebire de un serviciu care presupune o interventie umana mult mai evidenta si mai flexibila, un produs ramane doar in posesia si beneficiul clientului dupa achizitie. Astfel, este obligatoriu ca acesta sa il primeasca in cele mai bune conditii si sa se asigure ca il poate folosi o perioada cat mai lunga de timp. In cazul in care produsele achizitionate se deterioreaza fara vina clientului, acesta trebuie sa aiba posibilitatea de a-l repara sau inlocui. Acest aspect este foarte evident in cazul electrocasnicelor pe care utilizatorii le folosesc si, daca nu respecta regulile de utilizare, le pot strica sau au parte de defectiuni din fabrica. Prin urmare, clientului trebuie sa i se garanteze posibilitatea de a utiliza produsul cat mai mult, daca acest lucru este facut in mod corespunzator.

Ambalajul

Poate cea mai mare parte a valorii unui produs o ofera ambalajul. Un client poate fi influentat sa cumpere un produs daca ceea ce i se prezinta vizual este pe placul sau. Aici intervine capacitatea comerciantului de a-si prezenta produsele conform preferintelor clientelor si de a se plia pe nevoile si placerile acestuia.

 

Prin urmare, este extrem de importante ca o afacere care se bazeaza pe comertul cu produse sa tina cont de aceste aspecte pentru a crea o relatie buna cu publicul tinta.

 

sursa foto: envato.com