Ce faci dacă ai un incident cu mașina în străinătate? Asigurarea CASCO nu este obligatorie, dar este recomandată în caz de furt, vandalizare sau dezastru natural

Foarte mulți români preferă să plece cu mașina personală în concediu, pentru că le oferă mai multă flexibilitate și independență. Dar pe lângă menținerea autovehiculului în bună stare de funcționare și punerea în ordine a actelor, asigurările trebuie să fie una dintre principalele preocupări când hotărâm să șofăm până la destinație.

Ca și în România, în Europa asigurarea RCA este obligatorie pentru toate mașinile aflate în circulație. Dar o poliță de răspundere civilă acoperă daunele doar în cazul unui accident în trafic. Ce se întâmplă, însă, în caz de furt, vandalizare sau distrugere în urma unor dezastre naturale?

Ultimii ani au fost foarte capricioși din punct de vedere meteorologic în țările cu tradiție în care românii obișnuiesc să-și petreacă concediile de vară. Am văzut cu toții la știri cum ploile torențiale și vijeliile au distrus în totalitate autovehiculele cu care turiștii veniseră în concediu în stațiuni din Grecia. De asemenea, autoritățile atenționează în fiecare vară de posibilele furturi sau vandalizări care pot avea loc în Bulgaria. Iar Turcia, țară cunoscută pentru bogata activitate seismică, poate trece în orice moment printr-un cutremur care ar putea avaria clădiri și autovehicule, deopotrivă. 

Toate aceste variabile sunt de luat în calcul atunci când pleci cu mașina în concediu în străinătate. Și pentru toate soluția este o asigurare CASCO.

Cum îți asiguri mașina când pleci în vacanță în străinătate

Așadar, care sunt asigurările de care ai nevoie atunci când pleci cu mașina în străinătate, în speță în țări UE sau în Turcia?

În primul rând, asigurarea RCA. Cartea verde trebuie sa aibă bifate țările tranzitate, iar în caz contrar, faci extindere carte verde pentru perioada în care ești plecat. Polița de asigurare RCA din România va acoperi întotdeauna vătămarea corporală a altor persoane (răspundere civilă), în orice țară din UE. 

În schimb, majoritatea asigurărilor nu acoperă alte tipuri de daune care pot surveni în străinătate, precum rănirea șoferului, incendiile sau furtul. Asigurarea de răspundere civilă acoperă toți pasagerii autovehiculului, cu excepția conducătorului auto. În majoritatea țărilor din UE, asiguratorul poate propune, însă, o opțiune care să acopere și șoferul. Organismul național de despăgubire din Romania poate interveni în cazul în care mașina celuilalt șofer este neasigurată sau în cazul în care asiguratorul nu poate fi identificat.

Asigurarea CASCO nu este obligatorie, dar este recomandată pentru celelalte cazuri pe care asigurarea RCA nu le acoperă. Autovehiculele înmatriculate în România se asigură pentru evenimente produse pe teritoriul Europei geografice (Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Estonia, Finlanda, Franţa, Macedonia de Nord, Germania, Grecia, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Republica Moldova, Monaco, Muntenegru, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, San Marino, Serbia – inclusiv teritoriul Kosovo, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria, Vatican), pe teritoriul Turciei (atât partea europeană cât şi partea asiatică) și pe teritoriul Israelului.

Ce trebuie să faci în cazul unui incident cu mașina în străinătate

În cazul nefericit în care ai un incident cu mașina în străinătate, se aplică legislația țării respective. În primul rând, se anunță autoritățile locale competente, care vor întocmi documente din care să reiasă: cauzele și împrejurările producerii accidentului, proces verbal de stabilire a vinovăției, rezultatul probelor biologice ale persoanelor implicate în accident, datele de identificare ale persoanelor care se fac vinovate de eveniment.

Actele urmează a fi traduse în țară, iar procedura de acordare a despăgubirilor ar putea fi diferită de cea din țara de origine.

În cazul în care vorbim despre o daună RCA, produsă din vina unui șofer cu o mașină înmatriculată într-o țară SEE (Spațiul Economic European), atunci ai posibilitatea să te adresezi pentru despăgubire biroului național din țara în care s-a produs accidentul, dar poți lua legătura și cu Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). 

Soluționarea daunelor se face în conformitate cu legea din țara în care se produce accidentul, iar termenul maxim pentru primirea despăgubirii este de regulă de 90 de zile de la depunerea dosarului.

În cazul în care vorbim despre o despăgubire pe asigurare CASCO, lucrurile sunt mai simple. Indiferent de incidentul care a avut loc, dosarul de daună se deschide în România, pe baza documentelor emise de autoritățile din țara în care a avut loc incidentul.

Așadar, dacă vrei să pleci cu mașina în străinătate, o asigurare CASCO este cea mai bună soluție pentru a avea o vacanță fără griji. Leader Team Broker oferă asigurări potrivite vechimii, stării sau dotării mașinii tale, astfel încât să nu fii nevoit să plătești în plus. De asemenea, vine cu cele mai potrivite soluții, adaptate oricărui buget și analizează rapid solicitările primite, pentru a scuti proprietarul mașinii de orice neplăcere apărută în străinătate.

Sursa photo: pixabay.com