Cum a schimbat pandemia modul în care se organizează nunțile: O privire retrospectivă asupra nuntilor înainte de pandemie și cum acestea s-au schimbat radical

După cum toata lumea știe, pandemia prin care am trecut a afectat foarte multe industrii si servicii dar în mod special industria HORECA și serviciile auxiliare acestei industrii (prestatorii de servicii, furnizori, personal horeca, etc).

Pentru că am adus în discutie industria horeca, vom aduce in prim plan industria nuntilor, o industrie în adevaratul sens al cuvantului pentru că atunci când vorbim de organizarea unei nunți nu ne rezumăm doar la a stabili data evenimentului si la a achizitiona rochia de mireasă și costumul de mire, vorbim despre a pune în mișcare o serie întreagă servicii, colaboratori, decoratori și cel mai important găsirea unei locații de nuntă care sa fie pe placului cuplului din toate punctele de vedere.

Înainte de 2020, organizarea unei nunți era o afacere înfloritoare si lucrativa pentru prestatorii de servicii pentru acest tip de eveniment pentru ca nuntile se organizau cu un număr mare de invitați, o gama variată de preparate culinare și decor impresionat.

Începand cu vara anului 2020, însă, lucrurile au luat o intorsatură neasteptata în ceea ce privește modul de organizare al nunților.

Unele locații au gasit diverse metode pentru a trece peste această perioadă de restricții, cum ar fi comenzile on-line însa nu toți proprietarii au reușit să mentină locațiile pe linia de plutire si au fost nevoițti sa inchidă, unii chiar au dat faliment (în special restaurantele mici, de familie).

A urmat apoi o relaxare a restricțiilor insă statul a limitat accesului clienților în restaurante si a impus o serie de reguli pentru locații în ceea ce privește siguranța alimentară si de igienă.

Chiar si așa, cu relaxarea restricțiilor, unii proprietari de locații au fost nevoiti sa recurgă si alte strategii pentru a supraviețui.

Au accesat fonduri guvernamentale, au făcut împrumuturi, au accesat granturi, au redus costurile operaționale prin închiderea unor locații, au redus programul de lucru, au redus numărul de angajați – sunt doar câteva dintre soluțiile găsite de proprietarii de restaurante.

Locațiile de evenimente au fost cele mai afectate de pandemia de COVID-19 și nu vorbim doar de cele din Romania ci din întreaga lume, afectând în mod special lucrătorii din industria evenimentelor.

Multe cupluri și-au amânat nunțile și au ales să le organizeze când s-au ridicat restricțiile, alte cupluri au ales să organizeze evenimentele respectând limitările impuse de stat la momentul respectiv, adică un număr de invitați impus prin lege, purtarea maștii, testarea invitaților la intrarea în restaurant, a fost impusă si ora la care să se incheie evenimentul și alte astfel de limitări care au fost impuse în funcție de rata de infectare.

Unele locații de evenimente au reusit sa supravietuiasca chiar daca multe cupluri si-au reprogramat evenimentele, altele insă, s-au închis din aceasta cauza. Mulți proprietari de locații de evenimente au pierdut venituri semnificative din cauza anulării sau amânării evenimentelor.

Cei care au reușit sa treacă peste aceasta perioada au fost cei care s-au adaptat la noile condiții și au reușit sa ofere soluții creative cum ar fi streamingul video, cei care au creat spații în aer liber sau cei care au avut sisteme de ventilație adecvate.

Un avantaj competitiv au avut cei care si-au permis opțiuni de rambursare a avansurilor sau reprogramare a evenimentelor într-o perioada în care exista o oarecare certitudine cu privire la organizarea de evenimente. Aceștia au avut șanse de a menține clienții fideli și de a câștiga noi clienți în viitor.

Pandemia a trecut iar lumea intregă revine usor, usor la normalitate. Evenimentele se pot desfășura la fel ca înainte de pandemie insă multe cupluri aleg in continuare să organizeze nunti mai intime, mai personale pentru a oferi o experientă mai placută tuturor invitaților.

În 2023 sustenabilitatea va fi o tendită importantă in organizarea de evenimente, se vor utiliza materiale reciclabile sau biodegradabile, se vor utiliza surse de energie regenerabilă.

Cu sigurantă pandemia a avut un impact devastatot asupra multor locații de evenimente iar cele care au reusit să supraviețuiasca s-au reinventat pentru a putea satisface preferințele clienților in materie de igienă, așa cum este si cazul Restaurantului Monarh care a reușit sa treacă de această perioada de grea incercare.

Locația se află in centru Bucurestiului și este cunoscută pentru atmosfera elegantă și meniul său variat alcătuit din elemente moderne și tradiționale. Deși se află in centru Bucurestiului, Restaurant Monarh este o oază de liniște pentru cei ce-i trec pragul. Vei găsi aici o echipă de oameni minuați, implicați 100% în tot ceea ce fac.

Locația dispune de o terasă generoasă, o gradină cu meri unde poți organiza chiar și cununia religioasă, locuri de parcare.

În concluzie 2023 se așteaptă să fie primul an după pandemie cand nuntile se vor desfășura fără restricții, va fi primul an după pandemie cand în România se vor organiza peste 120,000 de nunți…fără mască ?!